Vanlig tisdag.

Det har varit en alldeles vanlig dag idag. Det har varit lite stiltje på jobbet, maskinen som gör en del av jobbet har stått stilla. Jag har inte fått fram inlägg att slipa. För att fylla hela dagen har jag städat lådor. Jag gillar när det är snyggt i lådor och att allt ligger på sin plats. Vi är ju flera som rotar så det lär väl inte dröja länge innan det är som förut, men då får det vara till nästa maskinstopp.

Jag lyssnar ofta på böcker när jag åker tåg till jobbet. Mycket effektivt tycker jag, lyssna på bok och sticka samtidigt. Just nu lyssnar jag på Helene Thurstens bok En man med litet ansikte. Uppläsaren betyder mycket och den här gången var det en som jag aldrig hört läsa böcker förut, Magdalena In de Betou. Hon läser bra och boken är en deckare i Göteborgsmiljö.

Måste nog sticka lite innan kvällen tar slut. Ska fundera hur jag ska slå in examenspresenten till min son. Den jhär gången blir det pengar. Men det behöver inte synas och kännas att det är det. Han liksom jag är nyfiken av mig. när jag gratulerade per telefon så var han lite nyfiken. Jag sa att om han inte tyckte om presenten kunde han byta!  Och det går det, eller hur?

Tack för de kommentarer jag fått. Har ju inte hållit på så länge så jag är inte utråkad  av och överöst med dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0