Förändringar?!

Vad jobbigt det är och har varit. Hinner inget förutom jobba, resa och sova. Livet kan inte vara så. Måste göra lite förändringar.
Jag älskar mitt hus och min trädgård. Men tjänar det något till att ha det när jag knappt vistas där när jag är vaken? Har dåligt samvete för att trädgården är försummad?
Jag tycker om mitt jobb men det innebär att jag är borta från mitt hem från 6.40 till 18.35.  Att vara arbetslös har jag provat på och det är bland det gräsligaste jag upplevt. Sista året med förändrade regeler kändes som det var skottpengar på mig.
Det får nog bli flytt!!!

Jag har 27 kg till min målvikt. Sista veckan blev det lite upp i viktkurvan. Fy vad gräsligt!  Men midjemåttet har minskat med 6 cm sen jag började 7januari. Det är väl bra.

På virkfronten har det blivit ett par lila grytlappar,
Mönstret på den påbörjade halsduken blev bättre då jag gjort lite längre och mönstret syntes. Bara lite kvar innan den är klar och jag kan fota den.
Ett par grön/vita/svarta sockor till är klara.

Köpte ett par gamla stick-och böcker och hittade ett virkadmönster på en sjal som jag börjat på.

Det var några rader innan jag sätter mig med ekonomiska redovisningar som måste göras innan fredag då det är inlämningsdag. Jag är god man och det är årets vedervärdighet i den sysslan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0