Otursdag

Dagen började med att tåget jag åker med fick motorfel, så det var bara att ta bilen till jobbet. Jag har 8 mil enkelresa.
Sen skulle jag och två till bära ett löpband. Snubblade på trottoarkanten och trillade. Byxorna höll men mitt inte skinn. Stort skrapsår på vänster knä- värker som bara den - litet skrubbsår på insidan av höger knä. Sen ett ordentligt blåmärke på höger lår,  det blev bara ett jack så därför blev det väl blåmärke. Sen fick lillfingret på högerhanden en rejäl smäll, så halva fingret är svullet och brunt.

Vid lunchen då jag satt och läste dagens horoskop i Smålandstidningen så stod det att måndagen skulle bli en bra dag...

Men det blev några hekto mindre som vågen visade, det var även midjemåttsdags och där visade måttbandet 6 cm mindre än sätte januari. Det kanske är det som är bra.

Har bestämt mig för att sälja huset, visning av huset är preliminärbokad och även lite städhjälp så att det ser skapligt ut. Lite skrämmande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0