Måndag - en helt ljuvlig dag!

Hinner ju inte skriva så tidigt på kvällen men några rader innan jag ska dra täcket över mig.

Solen sken en stund idag, det har jag inte varit bortskämd med de senaste månaderna. Jag blir glad bara jag ser solen. Genast tänker jag på att snart är det vår och så kommer sommaren - trots att det nog dröjer.

Min son ringde och berättade att C-uppsatsen är godkänd så nu är han klar med sin utbildning till socionom. Studier är ju krävande så när slutet är där så är det både lättnad och saknad man känner. Riktiga examensdagen är på fredag, då har jag tagit ledigt för att vara med. Ska bli såååå kul att åka dit!

Jag jobbar med att göra inlägg till skor (är ortopedtekniker) och fick göra ett besök i en av företagets andra butiker, det var också jättetrevligt. Alla anställda träffas ett par gånger om året så det är alltid roligt att ses. Just den butiken har jag inte besökt förut fast den varit öppen ett år snart.

I stickväg blev en socka klar. En liten mindre i det där röd/grön/blåa garnet som finns på bild. Det kommer att bli en sock utan ägare ett tag framöver, får väl se om det blir någon hantverksdag som jag kan åka på. Då kanske mina grejor kan få en ägare.
Fler sådana här dagar kan jag lätt stå ut med!

Kommentarer
Postat av: Elvira

Sänder ett Grattis till sonen!

2008-01-15 @ 19:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0