Tisdag 29/1

Har börjat på halsduken i ett sektionsfärgat garn, svart/grått/vitt. Gjort några mönstervarv, men vet inte om det blir den jag kommer att göra. Mönstret blev inte riktigt som jag trott. Får väl göra några fler mönstrrapporter för att försäkra mig om det är något att ha eller om det är en flopp.

Fick hem 5 hg ljusvekegarn som jag köpt på Tradera. Det ska bli grytlappar av dem. Det var fint garn, rött,aprikos, ljusblå, mörkblå och grönt. Har en sort som jag gjorde i slöjden, så tjocka och stora nog så de täcker hela handen. Ingen risk att bränna sig när jag tar ut plåtarna från ugnen!

Funderar lite på vad jag ska sticka nu ikväll. Har gjort färdigt de stora raggsockarna.

Det gäller ju att planera, jag har anmält mig till julmarknaden i Svävsjö sista veckan i november idag. Det blir nog sjätte gången som jag är med.  Det är så kul att vara med fast jag inte säljer så där jättemycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0