Söndagskväll 4/5

Söndagskväll igen.
Att en helg går fort är väl jag inte den första att konstatera. Men jag vet ju att jag tyckte att det inte var någon hit att vara arbetslös, så det är bara att gilla läget och knarta upp imorgon till en ny arbetsvecka.
I lördags hade jag och en vännina en lite loppisrunda ( 7.30 -12.30) gjorde lite garnfynd.image19

4 stora härvor yllegarn och 3 stora härvor tjockare bomullsgar och 5 nystan mohair för190 kronor.

Tagetisen är konstgjord och inköptes för 10 kronor. Den blir bra på bordet ute så länge jag bor kvar i huset.

Övriga fynd var ett pilgrimshalsband för 25 kronor  (av lite äldre årgång) och en ställning med borste och skyffel och tång till min blivande öppna spis. Det blev två fototavlor med blommor som ska hänga på väggarna i mitt nya sovrum och en matta till mitt arbetsrum.
Allt inköpt med massor med skratt som ackompanjemang. Vi tycker båda två att det är jättekul att gå på loppis.  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0