Jobbiga veckor....

Veckorna som gått har varit jobbiga.

Det gick lite tokigt med mäklaren, hon hade visning av mitt hus utan att meddela mig. Jag kom hem och fick se att det gick främmande människor i min trädgård. Blev alldeles knäckt, det kändes som ett inbrott. Det har tagit mig flera veckor att komma i jämnvikt efter det. Nu börjar jag hämta mig.

Vikten har stått ,så inte heller det har varit någon uppåtgrej. Men jag vet ju varför. Det har blivit godisätande en hel del.

Så handarbetena som blivit gjorda är inga märkvärdigheter. Grytlappar. Gör dem utan att tänka.
Gjort om en sjal som en maska gått i.

Har  en ryggvärmare som trasslat en del. Först tappade jag två maskor, repade upp, stickade och kom till samma ställe och vips två maskor borta igen. Fick göra om det tre gånger, och det var ca 20 cm som jag fick repa upp varje gång. Garnet är oregelbundet, och man "hittar" inte maskorna i en patentstickning hur lätt som helst. Nu krånglar mudden men det ska nog gå bra om jag bara får en bit stickad i dagsljus. Sjalen är svart och jag ser lite sämre på kvällarna.

Nu ska det bli bättre tider!  Idag vann jag 200 kronor på en tialott. Inte dåligt va´?

Kommentarer
Postat av: Gullvivian

Förstår att du blev knäckt av dessa "objudna" gäster - mäklaren med anhang.

Har själv råkat ut för något liknande: Vi skulle flytta (bodde i ett litet privatägt hus med 4 lägenheter) och hyresvärden, utan vår vetskap,
visade sin väninna vår lägenhet. Nu kände vi bägge två, men det var ändå ett intrång....

Hoppas att det ordnar sig, för man känner sig inträngd i ett härn när något sådant händer.

Hoppas i alla fall att visningen gick bra och att du har några/flera inressenter.

KRAM.

2008-04-07 @ 07:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0