Måndag 30/6

Vad fort det går, halva 2008 har passerat.

Det blev några säckar och kassar som blev uppackade under helgen. Ett par tavlor kom upp på väggarna. Det börjar lika något som man kan säga hem om. Det blir bra.

Två av mina handarbeten blev klara. Halsduken är stickad i ett garn som är något jag sällan stickar av, acryl och polyester. Heter OLDE TYMES och kommer från premier yarns.




Sockarna är ett melerat ullgarn. Tycker det är roligt att sticka sockar  av det för mönstret  vet man ju inte hur det ska bli förräns första socken är klar.



Hann börja på en jumper i Allt om handarbetes sista nummer. Allt ska stickas i ett stycke. Uppläggningen vid halsen är 288 maskor. Men jag har bara stickat 5 varv. Nu ska det börjas mönstersticka. Det är ju lite krångligt innan jag kommit en bi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0